Konstresa: I Follow the Sun

Inställt!
Upplev Artipelags aktuella utställning
I Follow the Sun – Solrosor i konsten 1889-2024

Tyvärr var vi tvungna att ställa in resan!

Västerås Konsthalls vänförening bjuder in er till en höstresa
till
Artipelag lördag den 14:e September!

Utställningen I Follow the Sun är ett försök att utreda solrosens olika skepnader i konsten genom måleri, skulptur och fotografi, från 1889 till idag. Välkända nordiska konstnärer som Carl Larsson, Lena Cronqvist och Michael Ancher visas vid sidan av internationellt erkända namn som Emil Nolde, Elina Brotherus, Ai Weiwei och Anselm Kiefer, som alla närmar sig solrosen från vitt skilda konstnärliga och konceptuella vinklar. Utställningen visas från 29 juni 2024 till 5 januari 2025.

Samling framför Västerås Konsthall kl. 09:15 den 14:e September för avfärd med buss 09:30

Buss och guidning på Artipelag ingår. Lunch på egenhand.

Finns ytterligare en utställning där med ljusshow ”Imagine van Gogh” vuxen 290:-.”
Detta pris gör att de som är intresserade får boka och betala detta separat.

Vi planerar hemresan ca. 16:30 med ankomst ca kl. 18:00. Välkomna!

Priset för dagen inklusive buss, inträde och guidning är 690kr/ medlem (790kr / icke medlem)

Anmäl er senast den 25:e augusti via e-mail till kiesslingvasteras@gmail.com

Du måste dessutom bekräfta betalning till pg 744577–8 annars är inte anmälan giltig!
Glöm inte att skriva namn på den resande vid betalning. Alla anmälningar är bindande!

Kontakt Elisabeth Kiessling Tel. 070-54 10 448